Jak by to vypadalo, kdyby vaší firemní kulturou bylo
„Jsme emočně inteligentní firma“?
Umíte si to představit? Jakou váhu má ve vaší firmě emoční inteligence?
Navzdory existujícím skvělým nástrojům současnosti, jakými jsou motivace, komunikace, vůdcovství a poznání, se nabízí otázka, proč se ve firemním prostředí tak často objevují problémy s komunikací, a přes veškeré úsilí vytrvale zůstávají?
Odpověď se ukrývá v negativních emočních vzorcích zaměstnanců, které mohou v komunikaci kdykoli vyplout na povrch. Objevují se, když je daný jedinec rozrušený nebo během konfliktu s ostatními, obvykle ve spojení s jinými lidmi, odděleními, politikou či postupy v korporaci.
Velmi efektivním řešením této situace může být firemní kultura zaměřená na rozvoj a aplikaci emočních kompetencí. Jedním z hlavních benefitů nástrojů emoční inteligence pak bude zvýšení výkonnosti.
Jakmile lidé převezmou zodpovědnost za své životy, začnou se cítit mnohem lépe. Když upustí od obviňování, reptání a fňukání, ihned poznají, v čem spočívá zásadní rozdíl a budou si sami sebe více vážit. Jednoduše se jim v práci bude líbit a budou více spokojeni.
Příklad zásad emočně inteligentní firmy by mohl vypadat například takto:
Já, zaměstnanec emočně inteligentní společnosti:
Sci-fi nebo za 5 minut dvanáct?
Udělejte si prosím vlastní názor. Rozhodnutí ponecháme na vás.