Jak se cítíte právě teď aneb kouzlo zvané mindfulness

„Jsem šéf, oni se podle toho musí chovat. Musí mě respektovat, mám toho přece už tolik za sebou! Vím, kam chci firmu směřovat. Jak mám ale pracovat s tak neschopným týmem? Ten stres mě jednou zabije…“

Tolik otázek, tolik nespokojenosti. A přitom by možná stačilo se na chvíli zastavit, nadechnout se a nebrat si všechno tak osobně. Zapojte do svého života mindfulness!

Být tvrdý šéf se nevyplácí

Je pravda, že být ve vedoucí pozici je dost nelehký úkol. Měli byste umět vést a motivovat tým, komunikovat s partnery a starat se o to, aby firma vydělávala. Někdo se zatvrdí, nahodí poker face a ostré lokty a jde jen za vidinou vyššího zisku. Tento přístup ale postupně přestává fungovat. Čím dál častěji do firem nastupují lidé z generace mileniálů, pro které je důležitá nejen výše finanční odměny, ale i to, aby jim práce dávala smysl a cítili se v ní dobře.

Přístup, kdy šéf jedná jen z pozice síly a nadřazenosti a jakoukoliv připomínku si bere osobně, přestává fungovat. Pokud chcete vytvořit pracovní prostředí, které bude lidi motivovat, musíte začít u sebe. Poznejte, co a proč vás dokáže nadzvednout ze židle. Zamyslete se, proč podléháte stresu, který pak přenášíte na své zaměstnance. Jak na to?

Mindfulness aneb jak zvládat stres

Všímavost k sobě a svým pocitům (mindfulness) hýbe světem nejen v alternativních seberozvojových kurzech. Tato metoda vám může pomoci rozvinout vaši emoční inteligenci. Nemusíte si zřizovat meditační koutek s vonnými tyčinkami a nehybně sedět v pozici lotosového květu. Stačí se jen párkrát za den zastavit, nadechnout se a uvědomit si, jak se cítíte. Máte žízeň? Hlad? Potřebujete se protáhnout? Zní to možná banálně, ale právě ignorování takovýchto základních potřeb ve vás může vyvolat stres. Zkuste si vzpomenout, jak vy i vaši pořízení reagujete na poradě, když se blíží oběd. Všichni jsou roztěkaní, podráždění a nejraději by už odešli. Přitom o hodinu dřív byli ještě plní nápadů a dokázali výborně spolupracovat.

Když takto hlad a únava ovlivňuje vaše podřízené, co asi dělá s vámi? Schválně se jeden den zkuste pozorovat, jako byste byli své vlastní pokusné zvířátko. Pomáhá vám to? Rozklíčovali jste některé pocity? Pokud si dlouhodobě zvyknete na tyto krátké chvilky zaměřené na pozorování těla a budete naslouchat signálům, které vám dává, stres začne mizet. Uvidíte, jak se vše odrazí i na vašem týmu. Emoce jsou totiž velmi nakažlivé, takže váš klid a pohoda se přenese i na kolegy.

Namítáte, že mindfulness je sice krásná myšlenka, ale že si na něco takového v každodenním shonu nevzpomenete? Tak využijte moderních technologií a nastavte si během pracovní doby několik upomínek na mobilu.

Jestliže zvládnete věnovat pozornost vlastními potřebám, je to už velký krok na cestě k empatii vůči ostatním lidem a začátek růstu vaší emoční inteligence. Pokud byste chtěli poradit, neváhejte se na nás obrátit. Poskytneme vám konzultace, workshopy a doporučíme i vhodnou literaturu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Přihlásit se k odběru novinek
    Vaše osobní údaje budeme (APAS akademie osobního rozvoje) zpracovávat pouze za účelem zasílání emailových newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti osobního rozvoje a růstu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.
  • Rubriky