Kurz komunikace – záchranná kotva pro firmy v rozbouřené době

Kurz komunikace | Apas.cz

Všímate si také poslední dobou, jak se nejistota se šíří Evropou? Pocity nejistoty vyvolá v lidech každé otevření zpráv – pojmy imigrantská krize, Brexit a další ekonomická krize číhají všude. Nervózní jsou z toho jedinci i firmy – všeobecná nejistota a vysoká úroveň stresu podkopává všechny. Firmy na takovou situaci nejsou připraveny, je těžké ukotvit v takové době zaměstnance, udržet jejich pocit angažovanosti, pozitivní naladění…

A právě firmy s pružnou, adaptibilní a emocionálně inteligentní pracovní silou mají v rukou báječnou konkurenční výhodu. Jsou jí zaměstnanci, kteří dokážou zvládat stres, postarat se samostatně o sebe, být inovativní. Jsou jí manažeři, kteří dokážou vytvářet příhodné podmínky pro své lidi, rozdmýchávat v nich průběžně vášeň a angažovanost pro práci. Co je tím tajemstvím, které tuto konkurenční výhodu – tuto emočně inteligentní kulturu – dokáže vykouzlit?

Za vším hledej emoční inteligenci

Víc než kdykoli dosud vystupují do popředí nehmotné nástroje v podobě dovedností jako umění řídit stres, resilience (odolnost), motivace,zvládání emocí a náročných komunikačních situací, tvořivost atd. Jen firmy, které podporují u svých zaměstnanců rozvoj a růst těchto emočně inteligentníchi schopností (kompetencí), směřují k prosperitě.

Co sužuje (nejen) evropské zaměstnance?

Hranice mezi prací a osobní sférou se nenávratně mění. Od chvíle, kdy lidem ráno zazvoní budík v chytrém telefonu, už se na ně hrnou e-maily, informace, povinnosti. Očekává se, že jsou lidé (i v roli zaměstnance) neustále v kontaktu, v dosahu. To vede k velkému nárůstu stresu, lidé jsou paralyzováni všemi těmi nároky. Zvykli jsme si reagovat na tyto zprávy v reálném čase, neustále, po celý den. Výsledkem je ale ztráta účelu, pocit permanentního stresu, nízké pohody. Následkem je snížená pracovní produktivita, nemocnost, syndrom vyhoření. Pro firmy to pak znamená enormní náklady.

Emoce řídí lidi, lidé řídí výkon

Jak se vyrovnat s naší realitou neustálého spojení, vyvolávající neutuchající stres a ztrátu vidění účelu? Kurzy probouzející v lidech emoční inteligenci mohou změnit úroveň angažovanosti zaměstnanců. Kurz komunikace výrazně pomůže podpořit nárůst efektivní, pozitivní komunikace mezi zaměstnanci a manažery.

Nejistota a nestabilita = neviditelní zabijáci angažovanosti zaměstnanců

Od zaměstnanců ve všech odvětvích se očekává víc než kdykoli dosud – a zaměstnanci zároveň cítí, že oni na oplátku můžou čekat nejmíň než kdykoli dosud. Cítí tíživou nejistotu, nestabilitu, napětí. Technologický boom, různé názory na migraci, názorové rozdělení společnosti, hrozba další ekonomické krize desetiletí… budoucnost v zaměstnancích vyvolává otazníky. Hromadu otazníků. V čem mají jistotu, v čem vidět stabilní pilíře pro budoucnost?

Panuje-li ve firmě vedení podporující v lidech nejistotu, kultura společnosti stagnuje. Výsledkem je “odpojení” lidí od firmy, ztráta produktivity. Vždyť kdo by chtěl pracovat ve firmě, kde se necítí být podporován, kde mu nerozumí?

Kurz komunikace a emoční inteligence jako lék na otrávené vztahy

Dobrá zpráva? Změna je vždy možná, zaměstnance lze znovu motivovat, angažovat. Rozvojem emoční inteligence zaměstnanců, rozvojem manažerské inteligence a posilováním empatie vedoucích. Takoví vedoucí pak usilují o oslovení svých lidí, zajímají se o členy svého týmu, skutečně poslouchají, co lidé říkají. Jsou schopni na základě zpětné vazby provádět pozitivní, konkrétní změny. Posilují jednotlivé členy týmu, jejich sebedůvěru. Ti si jsou poté ochotní převzít větší odpovědnost, jsou angažovanější. Takové celkové zvýšení lidského výkonu vytváří prosperující kulturu angažovanosti a inovací.  

  • Přihlásit se k odběru novinek
    Vaše osobní údaje budeme (APAS akademie osobního rozvoje) zpracovávat pouze za účelem zasílání emailových newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti osobního rozvoje a růstu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.
  • Rubriky