Správné vedení přináší do pracovního prostředí důvěru a harmonickou komunikaci, kdy se lidé nebojí a neobtěžuje je sdělovat si důležité informace. Bez ohledu na posty. V mnoha společnostech je výkonnost blokována v osobě manažerů – jejich nedostatečnými manažerskými dovednostmi. Nevytvářejí totiž prostředí pro dostatečnou důvěru a hladkou komunikaci. Jak může pomoci emoční inteligence?
Jak tedy může EQ v praxi “vybavit” klíčové vedoucí lidi tak, aby dokázali úspěšně budovat důvěru, podporovat interní komunikaci (a tím ostatně i externí komunikaci směrem k zákazníkům apod.)? Pomůže samozřejmě celá sada manažerských dovedností, neexistuje jeden kouzelný tip nebo trik. Mezi důležité body, které se mohou stát dobrým základem pro plány na zlepšení manažerských a komunikačních dovedností, patří:
Nedostatek komunikace z vedoucích míst směrem dolů brání důvěře a také změnám. Neexistence důvěry a váznoucí komunikace či pokulhávající leadership znamená velmi malou ochotu lidí ke změnám. To nastává, když lidé cítí, že jim manažeři nenaslouchají.
Často proto, že pracují dlouhé a dlouhé hodiny a jsou vyčerpaní. Hrozí jim syndrom vyhoření, jsou jakoby lapeni v nutnosti volby “úkol versus vztahy”.
Je to těžké udržovat s lidmi pozitivní vztahy, když se cítíte přetížen, zahlcen… Ale odsunout na vedlejší kolej lidi a vztahy s nimi nepřinese dobré výsledky… Nikdy není pozdě své manažerské dovednosti podpořit a zapojit více emoční inteligenci třeba prostřednictvím stínování zajímavého kolegy v manažerské roli či díky kurzům manažerských dovedností.