SEMINÁŘ

Stop manipulaci, jak nedat manipulátorovi prostor

Lektor: PhDr. Milada Záborcová, Ph.D.

  • Jak rozpoznat, že jste manipulování?
  • Existuje vůbec pozitivní manipulace?
  • Praktické komunikační techniky pro reakci na manipulaci
  • Jak budovat emoční odolnost při spolupráci s manipulativních jedincem?

Motto:

„Vnitřní mír začíná v okamžiku, kdy se rozhodnete neumožnit jiné osobě nebo události ovládat vaše emoce.“

Ralph Smart, psycholog a spisovatel

CÍL A CHARAKTERISTIKA PRÁCE:

Zátěžové situace, hádky, útoky na svoje názory či na svoji osobu zažil ve svém životě patrně každý. Od prvních momentů takovýchto střetů si uvědomujeme náročnost a vypjatost obdobných chvil a zrovna tak nám bývá jasné, že se ocitáme na „opačném břehu“, než je náš oponent.

Jsme si ale jisti tím, jak jsou „karty rozdány“ v případě, kdy se v pozadí úmyslů aktérů komunikace skrývá chuť manipulovat? Umíme postřehnout, že se již hraje třeba o naši svobodu, důstojnost či možná o náš šťastný a pohodový život?

Kurz představí způsoby, kterými manipulátoři obratně rozvíjejí svoje strategie, a zároveň přiblíží dovednosti, díky kterým se takovému jednání můžeme bránit. Seznámíte se s příklady konkrétních manipulací i s jejich dopadem na psychiku těch, vůči nimž je manipulace namířena. Podíváme se na to, jak se manipulativní praktiky projevují v týmech, jak rozpoznat, že vůbec o manipulaci jde, jak bránit sebe i dobré klima v práci pro své kolegy. Ani v otázce osobní roviny se bohužel nikdo z nás nevyhne tomu, že čas od času na některé neférové počínání narazí. Poznáte dobře, kdy se tak děje, například prostřednictvím médií, nebo třeba jen citovým nátlakem od rodinného příslušníka?

Interaktivní formou, avšak v bezpečném a pohodovém prostředí budeme mít společně možnost vyzkoušet si, jak konkrétní manipulace vypadají, a zejména jak se jim bránit. Účastníkům je dáván prostor k dotazům i zapojení průběžně, zároveň však jsou respektovány jejich přání i potřeby. Protože i my sami manipulaci prostě nemáme rádi. Ale o to raději vás budeme učit, jak si s ní poradit a nastavit jí vhodné mantinely. Můžete si fakultativně vyzkoušet obranné postupy proti nátlakovým a manipulativním tahům i před videokamerou a naučíte se, jak si manipulátory do svých profesních i soukromých vztahů dále nepouštět.

Obsah:

  • Kdo je to manipulátor a co s námi dělá
  • Jak poznáme, že vlastně k manipulaci dochází
  • Proč je manipulace nedovoleným, ale přesto nikterak vzácným způsobem komunikace
  • Jak do vztahů manipulátor i manipulovaný zapojují svoje emoc
  • Proč nám řeč těla může pomoci odhalit lži a nefér jednání
  • Jak reagovat asertivně a nastavit manipulátorům mantinely
  • Jaké jsou účinné způsoby jednání, jimiž se manipulativním technikám můžeme bránit
  • Manipulace ve světě kolem nás – jak se bránit nátlakovému chování a jednání od médií až po vztahy v osobním okolí
  • Trénink způsobu řešení zátěžových situací formou cvičení, ukázek, testů a práce s fakultativní videokamerou

Reference na naše kurzy

S APASEM jsme s prodejním týmem absolvovali během 4 let celý 4-modulový trénink EMOČNÍ UČENÍ. Netvrdím, že jsme díky tomuto školení lepší obchodníci, ale rozhodně jsme zralejší osobnosti a umíme s emocemi pracovat ku prospěchu obou stran, ve všech firemních úrovních zákazníka. Na těchto trénincích mě také velmi baví to, že díky práci na sebepoznání u všech účastníků, se dozvídám více o charakteru a hodnotách svých kolegů a tím pádem si více lidsky rozumíme a týmově se zvyšuje naše soudržnost a ochota spolupracovat.
Martin WeissSmurfit Kappa Group / Sales Manager
Celý tým dm zákaznického servisu absolvoval školení Profesionální telefonování, které bylo zaměřeno na téma zpracovávání emocí. Vše bylo uděláno na míru a přizpůsobeno našim podmínkám. Školení provázela příjemná atmosféra a profesionální, ale milý školitel, který dokázal po celou dobu udržet naši pozornost. Po absolvování školení je pro nás snazší, přijímat negativně naladěné zákazníky a navázat s nimi hodnotnou a kvalitní komunikaci. Již od druhého dne část týmu začala aktivně používat rady a tipy při každodenní komunikaci, a to jak v práci, tak v osobním životě.
Nikol ŠnejdováDM
Jsme menší rodinná firma zabývající se distribucí surovin a pomůcek pro cukráře, pekaře a zmrzlináře. Vlivem dynamického růstu firmy, jsme dospěli k nutnosti zavést nové interní ale externí procesy, které se dotýkají samotného zákazníka. Jako firma jsme chtěli dát zaměstnancům v první linii komunikace se zákazníky nový nástroj k lepšímu zvládnutí nestandartních situací. Před absolvováním kurzu "Přirozená komunikace po telefonu" jsme neměli žádnou zkušenost se školeními obecně. Přiznáváme prvotní skepsi jak se strany vedení tak ze strany samotných zaměstnanců. Úplně zbytečně. Získali jsme naprosto odlišný pohled na problémy v komunikaci. Nezávisí na striktním používání "tupých" frází ale celá věc má daleko hlubší smysl. Více není potřeba prozrazovat. Závěrem jen mohu říci, že nás to posunulo dopředu a to nejen v práci ale naprostá většina získaných zkušeností je využitelná i v osobním životě. Děkujeme!
Jakub KRALIKProvozní ředitel
Program Rozvoj osobní zralosti a autority ve skupinové, manažerské a obchodní praxi, vnímám jako jedinečný jednak svým know how, přístupem i výsledky, které přináší. Absolvoval jsem program se svým týmem a proto mohu hodnotit, jak ze svého pohledu účastníka, tak posunu jednotlivých lidí i vlivu na tým, jako celek. Osobně mi byl velmi užitečný a denně z něj čerpám. Pozitivní dopady vidím také u všech účastníků v týmu. Emoční inteligence v propojení do praxe a emoční učení jsou oblasti, které vnímám, jako nezbytné a opravdu zásadní, pro fungování v dnešní době…, ve firemním prostředí i v osobních životech lidí. Program navíc nabízí velmi uchopitelné propojování naučeného do konkrétní praxe. Celkově jsme velmi spokojeni a určitě rád doporučuji.
tatra logo
Petr HendrychTatra a.s. / Místopředseda představenstva
Se společností APAS spolupracujeme již sedmý rok. Seminář „Rozvoj osobní zralosti“ absolvovalo několik stovek našich zaměstnanců v drtivě většině s trvalou změnou pracovních postojů. Absolventi, ať už se jedná o řádové zaměstnance či manažery, jsou schopni mnohem výrazněji přebírat osobní zodpovědnost za svoji komunikaci s ostatními i za pracovní výsledky.
Jan Března, personální ředitel, Kooperativa
Mgr. Jan Březnapersonální ředitel / Kooperativa a.s.
Se společností APAS spolupracujeme od roku 2014 a tato spolupráce je velmi úspěšná a příjemná. Veškeré semináře jsou propracované na vysoké úrovni a jejich účinek je dlouhodobý. Co oceňuji nejvíce je fakt, že vás seminář obohatí nejen po pracovní, ale i osobní stránce.
Kateřina Kaspříková, HR director, Bisnode a.s.
Kateřina KaspříkováHR Director / Bisnode a.s.

Nejoblíbenější kurzy:

 

Manažerské dovednosti v2
  • Vedení teamu
  • Řešení konfliktů
  • Motivace podřízených
  • Organizace práce
Kurzy pro firmy
Týmová spolupráce v2
  • Chápat svoji roli v týmu
  • Zavádění spolupráce do praxe
  • Projektové myšlení
  • Organizace práce v týmu
Kurzy pro firmy
  • Typy vyjednávání
  • Umění přesvědčovat
  • Kontrolované vyjednávání
  • Být připraven na všechno
Kurzy pro firmy

Objednávkový formulář

Bližší informace Vám zašleme na email.

V případě dotazů nebo technických problémů nás neváhejte kontaktovat.