SEMINÁŘ

Tajemství odolnosti a výkonnosti

Lektor: PhDr. Milada Záborcová, Ph.D.

Denně jsme vystaveni různým formám mezilidského soužití, množství úkolů a povinností, které nás někdy mohou vyčerpávat, způsobům komunikace, která někdy může být významnou emoční zátěží, informacím, které nás manipulují a vnášejí do naší psychiky neklid. V pracovním i osobním životě můžeme zažívat různé úrovně stresu, pocit přetížení či ztráty smyslu.

Cíl a charakteristika práce:

Denně jsme vystaveni různým formám mezilidského soužití, množství úkolů a povinností, které nás někdy mohou vyčerpávat, způsobům komunikace, která někdy může být významnou emoční zátěží, informacím, které nás manipulují a vnášejí do naší psychiky neklid. V pracovním i osobním životě můžeme zažívat různé úrovně stresu, pocit přetížení či ztráty smyslu.

Pojďme se společně podívat na to, co potřebujeme k podpoře a budování duševní a emoční stability v práci i v osobním životě pohledem 7 principů, které pomáhají vnést do běžného každodenního konání smysl, efektivitu a lidskost.

Zároveň se zamyslíme nad tím, co vede v práci k opomíjení signálů, které nás varují před možnou cestou „tunelem“, u které přestáváme vidět radosti života, a naopak se ubíráme k vyčerpání a ztrátě motivace a kontroly nad životem. Toto směřování nazýváme syndromem vyhoření. Náplní našeho dne bude nahlédnout různými úhly na tento proces, jeho rizika, příznaky ale i příležitosti,
které nám signalizuje a které nám mohou pomoci učinit změny navracející zpět do našeho života klid, odhodlání a sílu.

Workshop probíhá interaktivně, účastníci jsou průběžně stále zapojováni, velký zřetel je věnován jejich dotazům a zejména zkušenostem z vlastní praxe. Výklad je veden zážitkově, nikoli jen popisně, pracovat budeme různými formami cvičení, testů, skupinových i individuálních aktivit tak, aby byl seminář nejen přínosný, ale i příjemný a bezpečný, vstřícný k požadavkům účastníků, a
pomohl jim nacházet řešení účinná pro jejich aktuální problémy a dotazy.

„Překážky se stavějí do cesty obyčejným lidem proto, aby se z nich stali lidé neobyčejní.“

Harry Paul Jeffers, novinář, historik a spisovatel

Obsah:

  • Pracovní vytížení, životní plány a zvládání obtížné reality – jak pracovat s únavou a obavami
  • Proaktivita versus reaktivita – proč volit způsob, jak věci měnit
  • Překážka jako výzva – práce na obrácení nepříznivých faktorů v přínosy
  • Vnitřní motivace a sebedisciplína – jak s nimi pracovat, a přitom se nedeprimovat?
  • Vytváření synergie – jak nezůstat na těžké věci sami
  • 4 fáze procesu postupného vyhoření – jak je rozpoznat, ovlivnit a včas se účinně bránit
  • Péče o duševní zdraví, regenerace, organizace času a možnosti obnovy energie, podpůrné salutory
  • Plánování a realizace pracovních úkolů, efektivní time management, priority a hodnoty důležité pro život
  • Principy sedmi návyků vysoce efektivních lidí podle S. Coveyho a jejich přenos do každodenního života
  • Péče o duševní zdraví, cesty a návyky k posílení vlastní vyrovnanosti, odolnosti a klidu – jak správně vyhodnotit stres, pracovat s ním, využít ho ve svůj prospěch, jak se ubránit vyhoření a zachovat si v životě odhodlání, radost, přátelské vztahy a smysluplné bytí

Realizace:

SPOLEČNOST: APAS – akademie osobního rozvoje, s.r.o.

PhDr. Milada Záborcová, Ph.D.

konzultantka a lektorka komunikačních dovedností, členka odborného
lektorského týmu společnosti APAS. Oblasti vzdělávání se věnuje od roku 2002.
Ve svých kurzech a workshopech se zaměřuje zejména na podporu a zlepšování
mezilidských vztahů, zabývá se krizovou komunikací, řešením konfliktů při práci s lidmi, zvládáním změn a stresových situací a rozvojem emočních dovedností.

Pracuje s týmy firem, podporuje ve strategickém plánování nadace a neziskové
organizace. V oblasti supervize pracuje s prvky reflexe týmu a smysluplného nastavení cílů a hodnot.

Zabývá se problematikou mezigenerační spolupráce a pozitivního zohlednění věku a potenciálu lidí. Vystupuje na konferencích, je členkou komisí rekvalifikačního vzdělávání. Publikuje. Za podpory společnosti Seduo.cz natočila s kolegy na téma emocí v pracovní sféře, plánování profesní kariéry a prevence syndromu vyhoření on-line kurz Budujte úspěšnou kariéru v každém věku. Na základě zkušeností z mnohaleté práce s lidmi, kteří zažívají osobní krizi, jí na podzim 2017 v nakladatelství Grada vyšla kniha přinášející nové pohledy na zvládání zátěžových a vyhrocených situací s názvem Jak projít životními krizemi k životním výhrám.

Reference na naše kurzy

S APASEM jsme s prodejním týmem absolvovali během 4 let celý 4-modulový trénink EMOČNÍ UČENÍ. Netvrdím, že jsme díky tomuto školení lepší obchodníci, ale rozhodně jsme zralejší osobnosti a umíme s emocemi pracovat ku prospěchu obou stran, ve všech firemních úrovních zákazníka. Na těchto trénincích mě také velmi baví to, že díky práci na sebepoznání u všech účastníků, se dozvídám více o charakteru a hodnotách svých kolegů a tím pádem si více lidsky rozumíme a týmově se zvyšuje naše soudržnost a ochota spolupracovat.
Martin WeissSmurfit Kappa Group / Sales Manager
Celý tým dm zákaznického servisu absolvoval školení Profesionální telefonování, které bylo zaměřeno na téma zpracovávání emocí. Vše bylo uděláno na míru a přizpůsobeno našim podmínkám. Školení provázela příjemná atmosféra a profesionální, ale milý školitel, který dokázal po celou dobu udržet naši pozornost. Po absolvování školení je pro nás snazší, přijímat negativně naladěné zákazníky a navázat s nimi hodnotnou a kvalitní komunikaci. Již od druhého dne část týmu začala aktivně používat rady a tipy při každodenní komunikaci, a to jak v práci, tak v osobním životě.
Nikol ŠnejdováDM
Jsme menší rodinná firma zabývající se distribucí surovin a pomůcek pro cukráře, pekaře a zmrzlináře. Vlivem dynamického růstu firmy, jsme dospěli k nutnosti zavést nové interní ale externí procesy, které se dotýkají samotného zákazníka. Jako firma jsme chtěli dát zaměstnancům v první linii komunikace se zákazníky nový nástroj k lepšímu zvládnutí nestandartních situací. Před absolvováním kurzu "Přirozená komunikace po telefonu" jsme neměli žádnou zkušenost se školeními obecně. Přiznáváme prvotní skepsi jak se strany vedení tak ze strany samotných zaměstnanců. Úplně zbytečně. Získali jsme naprosto odlišný pohled na problémy v komunikaci. Nezávisí na striktním používání "tupých" frází ale celá věc má daleko hlubší smysl. Více není potřeba prozrazovat. Závěrem jen mohu říci, že nás to posunulo dopředu a to nejen v práci ale naprostá většina získaných zkušeností je využitelná i v osobním životě. Děkujeme!
Jakub KRALIKProvozní ředitel
Program Rozvoj osobní zralosti a autority ve skupinové, manažerské a obchodní praxi, vnímám jako jedinečný jednak svým know how, přístupem i výsledky, které přináší. Absolvoval jsem program se svým týmem a proto mohu hodnotit, jak ze svého pohledu účastníka, tak posunu jednotlivých lidí i vlivu na tým, jako celek. Osobně mi byl velmi užitečný a denně z něj čerpám. Pozitivní dopady vidím také u všech účastníků v týmu. Emoční inteligence v propojení do praxe a emoční učení jsou oblasti, které vnímám, jako nezbytné a opravdu zásadní, pro fungování v dnešní době…, ve firemním prostředí i v osobních životech lidí. Program navíc nabízí velmi uchopitelné propojování naučeného do konkrétní praxe. Celkově jsme velmi spokojeni a určitě rád doporučuji.
tatra logo
Petr HendrychTatra a.s. / Místopředseda představenstva
Se společností APAS spolupracujeme již sedmý rok. Seminář „Rozvoj osobní zralosti“ absolvovalo několik stovek našich zaměstnanců v drtivě většině s trvalou změnou pracovních postojů. Absolventi, ať už se jedná o řádové zaměstnance či manažery, jsou schopni mnohem výrazněji přebírat osobní zodpovědnost za svoji komunikaci s ostatními i za pracovní výsledky.
Jan Března, personální ředitel, Kooperativa
Mgr. Jan Březnapersonální ředitel / Kooperativa a.s.
Se společností APAS spolupracujeme od roku 2014 a tato spolupráce je velmi úspěšná a příjemná. Veškeré semináře jsou propracované na vysoké úrovni a jejich účinek je dlouhodobý. Co oceňuji nejvíce je fakt, že vás seminář obohatí nejen po pracovní, ale i osobní stránce.
Kateřina Kaspříková, HR director, Bisnode a.s.
Kateřina KaspříkováHR Director / Bisnode a.s.

Nejoblíbenější kurzy:

 

Manažerské dovednosti v2
  • Vedení teamu
  • Řešení konfliktů
  • Motivace podřízených
  • Organizace práce
Kurzy pro firmy
Týmová spolupráce v2
  • Chápat svoji roli v týmu
  • Zavádění spolupráce do praxe
  • Projektové myšlení
  • Organizace práce v týmu
Kurzy pro firmy
  • Typy vyjednávání
  • Umění přesvědčovat
  • Kontrolované vyjednávání
  • Být připraven na všechno
Kurzy pro firmy

Objednávkový formulář

Bližší informace Vám zašleme na email.

V případě dotazů nebo technických problémů nás neváhejte kontaktovat.