Vzdělávací kurz
Vedení lidí, situační leadership
Termíny:
- 6.5.2025
A o čem že to bude?
- Vyjasnění rolí v týmu
- Efektivní porady
- Ujasnění priorit
- Řešení překážek v projektu
Pro koho?
- Vedoucí pracovníci všech úrovní
od TOP manažerů po mistry, teamleadry a další
O kurzu
Být vedoucím znamená obrazně jet v čele pelotonu. Za sebou máte spolujezdce, kteří „jedou na vás“ a podporují váš výkon a úspěch, přesto o špičce pelotonu platí, že tam „fouká“. A v mnoha ohledech se na špičce pelotonu stejně nakonec lídr ocitá sám – a za sebe.
Obdobně je to v týmu, který může bezvadně fungovat, ale za předpokladu, že jeho členové budou znát své úkoly, vidí ve svém snažení smysl a budou mít vnitřní motivaci se na společném úspěchu týmu i jeho vedoucího podílet.
Při vedení lidí není stěžejní uplatnit mocenský přístup a hierarchickou převahu, ale převzít plně zodpovědnost, být inspirací, umět provést své podřízené spolupracovníky krizemi a nesnázemi, a ke všemu ještě zůstat při vší míře manažerských schopností a dovedností lidský.
V dnešní době více než dříve platí, že opravdový šéf schopný uspět i v budoucnosti není ten, kdo dokáže zatlačit na výkon, ale ten, s nímž se lidé zejména budou na pracovišti dobře cítit. Což na druhou stranu nepopírá závažnost a odpovědnost veškerého řízení jak personálních vztahů, tak procesních vazeb. Podstatnou úlohu, a možná že i tu nejzávažnější, zaujímá v práci celého týmu komunikace.
Podívejme se tedy různými úhly pohledu na to, jak úspěšný leadership funguje, jak lze společně budovat tým, jehož lidé budou vykazovat pracovní produktivitu, mezigenerační spolupráci, prohloubené know-how, a v neposlední řadě jak lze podporovat a udržet spokojené a motivované zaměstnance, kteří jsou lídrem smysluplně vedeni.
Cílem bude také podpořit a rozvinout umění, jak si rozvrhnout, naplánovat a vykonat potřebnou práci, a přitom s ostatními spolupracovníky komunikovat s respektem. Na komunikaci při plnění úkolů, stanovení priorit i delegování a kontrolu realizovaných výstupů se podíváme se zřetelem k pochopení nutnosti pracovat na efektivitě, i pěstovat zároveň dobré vztahy.
Obsahové priority – na čem budeme společně pracovat a co můžete získat
- Vedoucí – lídr – manažer – jaké je rozdíl a vliv na tým?
- Leadership jako proces ovlivňování lidí zvoleným směrem
- Co se od šéfa očekává? Jaké klíčové dovednosti potřebuje?
- Jaký vliv má leadership na motivaci, výkonnost a spokojenost členů týmů?
- Jak reagovat na potřeby týmu?
- Jak posílit autoritu? Nástroje pro budování důvěry
- Situační řízení v praxi
- Důležitost naslouchání a vedení koučujícím stylem
- Další oblasti komunikace mezi podřízenými a nadřízenými:
- Konstruktivní zpětná vazba – podávání a přijímání ocenění i kritiky
- Reakce na námitky a přijímání kritiky
- Sdělování nepříjemných zpráv
- Delegování a formulování požadavků bez prvků manipulace
- Motivace členů týmu a rozvoj jejich potenciálu
- A další situace dle zadání účastníků
- Nejčastější chyby a omyly vedoucích, co vnímá lídr a kam nemusí manažer dohlédnout, posílení týmové synergie
- Tvorba a předávání vize, inspirace lidí a udržení pozitivní energie jako stěžejní úkol leadershipu
Informace o semináři:
Kurz se uskuteční v Praze
Den a čas konání:
Cena kurzu je za kompletní program, včetně všech materiálů a služeb, platíte pouze:
Tato cena zahrnuje veškeré náklady spojené s účastí na kurzu, a to bez skrytých poplatků.
Přihláškový formulář
Bližší informace Vám zašleme na email.
V případě dotazů nebo technických problémů nás neváhejte kontaktovat.