Vzdělávací kurz

Stop manipulaci

A o čem že to bude?

  • Jak rozpoznat, že jste manipulování?
  • Existuje vůbec pozitivní manipulace?
  • Praktické komunikační techniky pro reakci na manipulaci
  • Jak budovat emoční odolnost při spolupráci s manipulativních jedincem?
Místo konání kurzu
U Vás - online - v našich prostorách
Délka kurzu
Připravíme na míru

Motto:

„Vnitřní mír začíná v okamžiku, kdy se rozhodnete neumožnit jiné osobě nebo události ovládat vaše emoce.“

Ralph Smart, psycholog a spisovatel

CÍL A CHARAKTERISTIKA PRÁCE:

Zátěžové situace, hádky, útoky na svoje názory či na svoji osobu zažil ve svém životě patrně každý. Od prvních momentů takovýchto střetů si uvědomujeme náročnost a vypjatost obdobných chvil a zrovna tak nám bývá jasné, že se ocitáme na „opačném břehu“, než je náš oponent.

Jsme si ale jisti tím, jak jsou „karty rozdány“ v případě, kdy se v pozadí úmyslů aktérů komunikace skrývá chuť manipulovat? Umíme postřehnout, že se již hraje třeba o naši svobodu, důstojnost či možná o náš šťastný a pohodový život?

Kurz představí způsoby, kterými manipulátoři obratně rozvíjejí svoje strategie, a zároveň přiblíží dovednosti, díky kterým se takovému jednání můžeme bránit. Seznámíte se s příklady konkrétních manipulací i s jejich dopadem na psychiku těch, vůči nimž je manipulace namířena. Podíváme se na to, jak se manipulativní praktiky projevují v týmech, jak rozpoznat, že vůbec o manipulaci jde, jak bránit sebe i dobré klima v práci pro své kolegy. Ani v otázce osobní roviny se bohužel nikdo z nás nevyhne tomu, že čas od času na některé neférové počínání narazí. Poznáte dobře, kdy se tak děje, například prostřednictvím médií, nebo třeba jen citovým nátlakem od rodinného příslušníka?

Interaktivní formou, avšak v bezpečném a pohodovém prostředí budeme mít společně možnost vyzkoušet si, jak konkrétní manipulace vypadají, a zejména jak se jim bránit. Účastníkům je dáván prostor k dotazům i zapojení průběžně, zároveň však jsou respektovány jejich přání i potřeby. Protože i my sami manipulaci prostě nemáme rádi. Ale o to raději vás budeme učit, jak si s ní poradit a nastavit jí vhodné mantinely. Můžete si fakultativně vyzkoušet obranné postupy proti nátlakovým a manipulativním tahům i před videokamerou a naučíte se, jak si manipulátory do svých profesních i soukromých vztahů dále nepouštět.

Obsah:

  • Kdo je to manipulátor a co s námi dělá
  • Jak poznáme, že vlastně k manipulaci dochází
  • Proč je manipulace nedovoleným, ale přesto nikterak vzácným způsobem komunikace
  • Jak do vztahů manipulátor i manipulovaný zapojují svoje emoc
  • Proč nám řeč těla může pomoci odhalit lži a nefér jednání
  • Jak reagovat asertivně a nastavit manipulátorům mantinely
  • Jaké jsou účinné způsoby jednání, jimiž se manipulativním technikám můžeme bránit
  • Manipulace ve světě kolem nás – jak se bránit nátlakovému chování a jednání od médií až po vztahy v osobním okolí
  • Trénink způsobu řešení zátěžových situací formou cvičení, ukázek, testů a práce s fakultativní videokamerou

Reference

Jsme menší rodinná firma zabývající se distribucí surovin a pomůcek pro cukráře, pekaře a zmrzlináře. Vlivem dynamického růstu firmy, jsme dospěli k nutnosti zavést nové interní ale externí procesy, které se dotýkají samotného zákazníka. Jako firma jsme chtěli dát zaměstnancům v první linii komunikace se zákazníky nový nástroj k lepšímu zvládnutí nestandartních situací. Před absolvováním kurzu "Přirozená komunikace po telefonu" jsme neměli žádnou zkušenost se školeními obecně. Přiznáváme prvotní skepsi jak se strany vedení tak ze strany samotných zaměstnanců. Úplně zbytečně. Získali jsme naprosto odlišný pohled na problémy v komunikaci. Nezávisí na striktním používání "tupých" frází ale celá věc má daleko hlubší smysl. Více není potřeba prozrazovat. Závěrem jen mohu říci, že nás to posunulo dopředu a to nejen v práci ale naprostá většina získaných zkušeností je využitelná i v osobním životě. Děkujeme!
Jakub KRALIKProvozní ředitel
Celý tým dm zákaznického servisu absolvoval školení Profesionální telefonování, které bylo zaměřeno na téma zpracovávání emocí. Vše bylo uděláno na míru a přizpůsobeno našim podmínkám. Školení provázela příjemná atmosféra a profesionální, ale milý školitel, který dokázal po celou dobu udržet naši pozornost. Po absolvování školení je pro nás snazší, přijímat negativně naladěné zákazníky a navázat s nimi hodnotnou a kvalitní komunikaci. Již od druhého dne část týmu začala aktivně používat rady a tipy při každodenní komunikaci, a to jak v práci, tak v osobním životě.
Nikol ŠnejdováDM
Trvale vysoká kvalita realizovaných seminářů i profesionalita, s jakou jsou připravovány a realizovány pro nás znamenají záruku, že prostředky investované do vzdělávání zaměstnanců se nám vrátí v kvalitě jejich práce. S ohledem na výše uvedené můžeme spolupráci se společností APAS vřele doporučit všem zájemcům o kvalitní firemní vzdělávání.
logo kovosvit mas reference
Ing. Gabriela Jeřábkovápersonální manažerka / KOVOSVIT MAS, a.s.
Pro společnost Apas jsme se rozhodli ve výběrovém řízení a s klidným svědomím můžu říct, že jsme tohoto výběru nikdy nelitovali. Osobně si cením naší spolupráce, za kterou jsou vidět velmi konkrétní výsledky, zvláště u těch zaměstnanců, kteří pochopili a uchopili šanci, jakou jim sebepoznání a s ním spojená změna chování a nahlížení na svět nabízí.
logo anect reference
Jana VohralíkováČlenka představenstva / Anect a.s.

Zajímá mě více info:

Email: apas@apas.cz Tel: +420736799727

Napište nám a my se Vám obratem ozveme. Těšíme se na Vás.

Nejoblíbenější kurzy:

 

Práce s pamětí a informacemi
  • Práce s pamětí
  • Práce s informacemi
  • Pamatovat si jména a čísla
  • Podpůrné materiály
Kurzy pro firmy
Lektorské dovednosti flip crop
  • Efetivní předávání znalosí
  • Ujasnit si roli lektora
  • Zaujmout posluchače
  • Udržet pozornost publika
Kurzy pro firmy
seller
  • Úspěch bez manipulace
  • Zvýšení prodejů
  • Vlastní komunikační postupy
  • Řeč těla
Kurzy pro firmy