SEMINÁŘ

Stabilizace emocí u protistrany

Lektor: PhDr. Milada Záborcová, Ph.D.

  • Jak vypadá užitečné naslouchání
  • Najdi svůj laskavý hlas
  • Empatie není technika, navíc málo i moc empatie může ubližovat

Motto:

„Dostaňme naše vystupování a reakce pod kontrolu tak, abychom pochopili, že nejde o souboj argumentů a kdo s koho, ale o co nejúčinnější řešení situace s minimalizací škodlivých emocí.“

Všichni, kdo přicházejí do kontaktu s jakoukoli formou jednání a vyjednávání vědí, že oblast zájmu druhé strany, tedy zjednodušeně řečeno to, pro co si vlastně přišli, často vůbec nestojí na prvním místě. A protože zkušenosti s rozhovory a vyjednáváním se v našich profesních i osobních životech nevyhnou v podstatě nikomu, podíváme se na to, co bohužel vždycky tak jednoduše zřejmé není.

Abychom byli úspěšní a naplnili při komunikaci cíle přijatelné pro obě strany, nesmíme podcenit další roviny, které dosažení dohody předcházejí. Které to jsou? Odhalíme si je postupně během naší práce, ale rovnou je možné prozradit, že se budou úzce dotýkat dovedností v tom, jak jsme schopni „navnímat“ aktéry na protistraně a jak dokážeme pracovat s emocemi jejich i s těmi svými.

Stabilizovat emoce a dostat je pod kontrolu je tím, co určuje průběh našich dialogů i každé další interakce. Workshop nabídne tréninkový program, v rámci kterého se naučíme jak deeskalovat napětí na obou stranách a projít komunikací s co největší efektivitou, vnitřní vyrovnaností a klidem.

Obsah:

  • Tři zásadní věci, které lidé doopravdy od každé komunikační situace chtějí
  • Význam emocí aneb proč si všímat i toho, co je skryto za slovy v pocitech
  • Hledání a objevování utajovaných motivů
  • Model BCSM – Behavioral Change Stairway Model – pět kroků k dosažení dohody a přijetí
  • Práce s vlastním egem – zamezení odsudků, posuzování, domněnek vzhledem k situaci i zúčastněným osobám
  • Aktivní naslouchání jako první krok BCSM
  • Taktická empatie a její přínos pro vyjednávání
  • Navázání raportu, cesta k vzájemnému respektu a porozumění
  • Rozptýlení negativ
  • Proč začínat s „NE“ může přinést namísto konce lepší začátek
  • Práce s ústupky a reakce na protinávrh
  • Hledání „třetí cesty“ aneb proč účinná komunikace není soubojem argumentů, postojů a stanovisek
  • Stabilizace emocí a práce s nimi na cestě ke společné dohodě
  • Nejčastější chyby ve vyjednávání a v komunikaci s druhými
  • BATNA – co dělat, když se druhá strana nechce dohodnout
  • Jak se bránit nekonstruktivnímu chování, manipulaci, trikům a nátlaku
  • Jak dobrým vyjednáváním vyhrát i dobré vztahy

Reference na naše kurzy

S APASEM jsme s prodejním týmem absolvovali během 4 let celý 4-modulový trénink EMOČNÍ UČENÍ. Netvrdím, že jsme díky tomuto školení lepší obchodníci, ale rozhodně jsme zralejší osobnosti a umíme s emocemi pracovat ku prospěchu obou stran, ve všech firemních úrovních zákazníka. Na těchto trénincích mě také velmi baví to, že díky práci na sebepoznání u všech účastníků, se dozvídám více o charakteru a hodnotách svých kolegů a tím pádem si více lidsky rozumíme a týmově se zvyšuje naše soudržnost a ochota spolupracovat.
Martin WeissSmurfit Kappa Group / Sales Manager
Celý tým dm zákaznického servisu absolvoval školení Profesionální telefonování, které bylo zaměřeno na téma zpracovávání emocí. Vše bylo uděláno na míru a přizpůsobeno našim podmínkám. Školení provázela příjemná atmosféra a profesionální, ale milý školitel, který dokázal po celou dobu udržet naši pozornost. Po absolvování školení je pro nás snazší, přijímat negativně naladěné zákazníky a navázat s nimi hodnotnou a kvalitní komunikaci. Již od druhého dne část týmu začala aktivně používat rady a tipy při každodenní komunikaci, a to jak v práci, tak v osobním životě.
Nikol ŠnejdováDM
Jsme menší rodinná firma zabývající se distribucí surovin a pomůcek pro cukráře, pekaře a zmrzlináře. Vlivem dynamického růstu firmy, jsme dospěli k nutnosti zavést nové interní ale externí procesy, které se dotýkají samotného zákazníka. Jako firma jsme chtěli dát zaměstnancům v první linii komunikace se zákazníky nový nástroj k lepšímu zvládnutí nestandartních situací. Před absolvováním kurzu "Přirozená komunikace po telefonu" jsme neměli žádnou zkušenost se školeními obecně. Přiznáváme prvotní skepsi jak se strany vedení tak ze strany samotných zaměstnanců. Úplně zbytečně. Získali jsme naprosto odlišný pohled na problémy v komunikaci. Nezávisí na striktním používání "tupých" frází ale celá věc má daleko hlubší smysl. Více není potřeba prozrazovat. Závěrem jen mohu říci, že nás to posunulo dopředu a to nejen v práci ale naprostá většina získaných zkušeností je využitelná i v osobním životě. Děkujeme!
Jakub KRALIKProvozní ředitel
Program Rozvoj osobní zralosti a autority ve skupinové, manažerské a obchodní praxi, vnímám jako jedinečný jednak svým know how, přístupem i výsledky, které přináší. Absolvoval jsem program se svým týmem a proto mohu hodnotit, jak ze svého pohledu účastníka, tak posunu jednotlivých lidí i vlivu na tým, jako celek. Osobně mi byl velmi užitečný a denně z něj čerpám. Pozitivní dopady vidím také u všech účastníků v týmu. Emoční inteligence v propojení do praxe a emoční učení jsou oblasti, které vnímám, jako nezbytné a opravdu zásadní, pro fungování v dnešní době…, ve firemním prostředí i v osobních životech lidí. Program navíc nabízí velmi uchopitelné propojování naučeného do konkrétní praxe. Celkově jsme velmi spokojeni a určitě rád doporučuji.
tatra logo
Petr HendrychTatra a.s. / Místopředseda představenstva
Se společností APAS spolupracujeme již sedmý rok. Seminář „Rozvoj osobní zralosti“ absolvovalo několik stovek našich zaměstnanců v drtivě většině s trvalou změnou pracovních postojů. Absolventi, ať už se jedná o řádové zaměstnance či manažery, jsou schopni mnohem výrazněji přebírat osobní zodpovědnost za svoji komunikaci s ostatními i za pracovní výsledky.
Jan Března, personální ředitel, Kooperativa
Mgr. Jan Březnapersonální ředitel / Kooperativa a.s.
Se společností APAS spolupracujeme od roku 2014 a tato spolupráce je velmi úspěšná a příjemná. Veškeré semináře jsou propracované na vysoké úrovni a jejich účinek je dlouhodobý. Co oceňuji nejvíce je fakt, že vás seminář obohatí nejen po pracovní, ale i osobní stránce.
Kateřina Kaspříková, HR director, Bisnode a.s.
Kateřina KaspříkováHR Director / Bisnode a.s.

Nejoblíbenější kurzy:

 

Manažerské dovednosti v2
  • Vedení teamu
  • Řešení konfliktů
  • Motivace podřízených
  • Organizace práce
Kurzy pro firmy
Týmová spolupráce v2
  • Chápat svoji roli v týmu
  • Zavádění spolupráce do praxe
  • Projektové myšlení
  • Organizace práce v týmu
Kurzy pro firmy
  • Typy vyjednávání
  • Umění přesvědčovat
  • Kontrolované vyjednávání
  • Být připraven na všechno
Kurzy pro firmy

Objednávkový formulář

Bližší informace Vám zašleme na email.

V případě dotazů nebo technických problémů nás neváhejte kontaktovat.