Vzdělávací kurz
Přesvědčivá komunikace a vyjednávání
Aneb jak spolupráce může vést ke kýženému výsledku lépe, než soutěživost a jak dosáhnout dobrého výsledku pro obě strany.
Pro koho?
- Vedoucí pracovníci všech úrovní od TOP manažery po mistry
- Všem, kteří se potřebují ve své práci (i mimo ní) dohodnout, ať se to týká prodejních kontraktů nebo jednání s obchodními (nebo neobchodními) partnery nebo zaměstnanci a nadřízenými.
O čem kurzu je?
Vyjednávání je jedinečná aktivita - částečně věda, částečně umění, částečně technika. Pro mnohé pak technika a věda ve kterých je umění se vyznat.
Tento dvou až třídenní interaktivní kurz komunikace vám ukáže, jak spolupráce může vést ke kýženému výsledku lépe, než soutěživost a jak dosáhnout dobrého výsledku pro obě strany.
Absolventi kurzu se naučí
Co je to vyjednávání
- Typy vyjednávání a umění přesvědčovat
- Vyjednávání typu výhra - výhra
- Vyjednávání typu výhra - prohra
- Odlišné fáze vyjednávacího procesu
- Pochopení procesu - cesta ke kontrole při vyjednávaní
Minimum přípravy pro vyjednávání
- Kontrolní list
- Být připraven na všechno, nezapomenout na nic
Strategie a taktiky ve vyjednávání, kdy a jak je používat a naopak jak je odhalit a bránit se jim
- Cvičení a případové studie, které pomohou účastníkům odhalit vlastní strategie a styly vyjednávání
- Typy vyjednávačů
- Lidské faktory (potřeby, pocity, priority)
Komunikace při vyjednávání
- Jak dosáhnout souhlasu
- Budování vztahů
- Rozvíjení komunikačních dovedností
- Empatie
- Dospělá versus manipulativní komunikace
- Asertivní přístup výhra - výhra
- Dospělý více než asertivní
- HRY v životě a práci
- Transakční analýza
- Váš egogram
Vyjednávací proces
- Jak zahájit správný zahajovací proces
- Výměny ber - dej. Jak čelit negativním taktikám
- Jak nenechat se sebou manipulovat
- Být přátelský k lidem a tvrdý k problému
Co je vyjednávací houpačka?
- Případové studie a analýza řešení
- Nejčastější chyby při vyjednávání
- Zakončení a shrnutí vyjednávacího procesu
- Ubezpečení se, že dohody bylo skutečně dosaženo
Reference
Na základě poznatků získaných na semináři se ve firmě zlepšila atmosféra, komunikace a v neposlední řadě to přispělo ke zvýšení zisku firmy.
Seminář mi pomohl uvědomit si, co v denních pracovních situacích prožívám v emoční oblasti a přijmout plnou odpovědnost za svůj díl komunikace.