Vzdělávací kurz
Přesvědčivá komunikace a vyjednávání

Aneb jak spolupráce může vést ke kýženému výsledku lépe, než soutěživost a jak dosáhnout dobrého výsledku pro obě strany.

Pro koho?

  • Vedoucí pracovníci všech úrovní od TOP manažery po mistry
  • Všem, kteří se potřebují ve své práci (i mimo ní) dohodnout, ať se to týká prodejních kontraktů nebo jednání s obchodními (nebo neobchodními) partnery nebo zaměstnanci a nadřízenými.

O čem kurzu je?

Vyjednávání je jedinečná aktivita - částečně věda, částečně umění, částečně technika. Pro mnohé pak technika a věda ve kterých je umění se vyznat.

Tento dvou až třídenní interaktivní kurz komunikace vám ukáže, jak spolupráce může vést ke kýženému výsledku lépe, než soutěživost a jak dosáhnout dobrého výsledku pro obě strany.

Absolventi kurzu se naučí

Co je to vyjednávání

  • Typy vyjednávání a umění přesvědčovat
  • Vyjednávání typu výhra - výhra
  • Vyjednávání typu výhra - prohra
  • Odlišné fáze vyjednávacího procesu
  • Pochopení procesu - cesta ke kontrole při vyjednávaní

Minimum přípravy pro vyjednávání

  • Kontrolní list
  • Být připraven na všechno, nezapomenout na nic

Strategie a taktiky ve vyjednávání, kdy a jak je používat a naopak jak je odhalit a bránit se jim

  • Cvičení a případové studie, které pomohou účastníkům odhalit vlastní strategie a styly vyjednávání
  • Typy vyjednávačů
  • Lidské faktory (potřeby, pocity, priority)

Komunikace při vyjednávání

  • Jak dosáhnout souhlasu
  • Budování vztahů
  • Rozvíjení komunikačních dovedností
  • Empatie
  • Dospělá versus manipulativní komunikace
  • Asertivní přístup výhra - výhra
  • Dospělý více než asertivní
  • HRY v životě a práci
  • Transakční analýza
  • Váš egogram

Vyjednávací proces

  • Jak zahájit správný zahajovací proces
  • Výměny ber - dej. Jak čelit negativním taktikám
  • Jak nenechat se sebou manipulovat
  • Být přátelský k lidem a tvrdý k problému

Co je vyjednávací houpačka?

  • Případové studie a analýza řešení
  • Nejčastější chyby při vyjednávání
  • Zakončení a shrnutí vyjednávacího procesu
  • Ubezpečení se, že dohody bylo skutečně dosaženo

Reference

Na základě poznatků získaných na semináři se ve firmě zlepšila atmosféra, komunikace a v neposlední řadě to přispělo ke zvýšení zisku firmy.
Miroslav Šlechta - majitel společnosti
Miroslav ŠlechtaŠlechta s.r.o. / Majitel a jednatel společnosti
Seminář mi pomohl uvědomit si, co v denních pracovních situacích prožívám v emoční oblasti a přijmout plnou odpovědnost za svůj díl komunikace.
Jan Drda - Česká spořitelna
Ing. Jan DrdaSenior Relationship Manager Česká spořitelna a.s.