Asertivní komunikace
Základem asertivní komunikace je pochopení sebe, uvědomění si svých práv a respektování práv druhých. Na komunikační škále se asertivita pohybuje někde mezi agresivitou a pasivitou. Udržuje rovnováhu mezi oběma komunikačními partnery. Cílem asertivní komunikace je hledání řešení, které bude uspokojivé pro obě strany. (win-win)
Asertivní komunikace vede ke snížení počtu neshod a zvýšení konstruktivních řešení problémů. Asertivita předpokládá určitou osobní zralost, která s sebou nese odpovědnost za vlastní postoje, pocity a názory. To však neznamená, že je nemůžeme měnit. Základem pro asertivní komunikaci je sebeúcta a znalost sebe sama.
Nejznámější asertivní technikou je tzv. „pokažená gramofonová deska“. Při ní trváme na svém klidným a rozhodným opakováním vlastního jasně a srozumitelně formulovaného stanoviska. Metoda je účinná, i když může na prvý pohled působit překvapivě, snad i trochu komicky.
Často kladené dotazy.
Pomůže mi emoční inteligence nepotlačovat emoce?
Proč se mám zabývat emocemi?
Osobní rozvoj a emoční učení není spíš pro osobní život než pro práci?
Proč se mám zabývat emocemi?
Mám zkušenost, že často 14 dní po vzdělávací akci nezbude účastníkům nic. Není to stejné?
Lze jednoduše shrnout cíle pro firemní život?
Když přijdu z práce domů a chci 15 minut klidu pro sebe, než se začnu věnovat rodině, jsem sobec?
Nejoblíbenější kurzy:
28. - 29.11.2024
- Odolnost vůči stresu
- Vnitřní vyrovnanost
- Ovládání emocí
- Sebepřijetí