Motivace zaměstnanců
Motivace je vnitřní nebo vnější proces vyvolávající energetizaci organismu - neboli vše, co jedinec dělá, dělá z nějakého důvodu, pro dosažení určitého cíle. Abychom k cíli dospěli, motivace ovlivňuje chování a jednání efektivním směrem. Motivace tak zahrnuje zvídavost a pozitivní pocity, které podporují nebo brání jedinci v určitém chování.
Motivace zaměstnanců tedy znamená, že vedoucí pracovníci všech úrovní od top manažerů až po mistry musejí umět vhodně motivovat své podřízené či zaměstnance, aby u nich této “energetizace organismu” uměli dosáhnout. Vhodná motivace totiž představuje efektivní nástroj k vedení lidí.
Dle výzkumů např. motivace zaměstnanců prostřednictvím peněz není dlouhodobě příliš úspěšná. Peníze jsou totiž prostředek směny. A lidé pro svou motivaci potřebují víc než jen dostat za svou práci prostředky na uspokojení základních potřeb jako strava, bydlení.
Hodnotící rozhovor (či pohovor) je důležitým nástrojem motivace pracovníků a tedy významnou manažerskou dovedností. Je rovněž velmi emočně náročnou situací, neboť hodnotitel v jeho průběhu oslovuje sebeúctu hodnoceného.
Absolvováním kurzu efektivních hodnoticích pohovorů se účastníci mohou efektivně naučit:
- efektivně využívat hodnocení zaměstnanců jako účinného nástroje vedení lidí,
- změnit postoj svůj i zaměstnanců k hodnotícím rozhovorům - vnímat jej jako příležitost, nikoli jako obávanou nutnost,
- získat informace o efektivní přípravě hodnotícího rozhovoru,
- naučit se vést hodnotící rozhovor,
- naučit se pracovat s emocemi.
Seminář EMOČNĚ INTELIGENTNÍ KOMUNIKACE
27.11.2023 - obsazeno
15.1.2023
4.3.2023
- Hlubší sebepoznání a poznání druhých
- Prohloubení empatie
- Nižší míra nelibých emocí
- Posílení emoční inteligence
- Vyhnutí se situacím, kterých následně litujeme
- Umět vést i nepříjemnou konverzaci v pozitivním duchu
- Efektivní zvládání náročných komunikačních situací
- Posílení spolupráce
- Navázání vztahu i s nepříjemnými lidmi
Nejoblíbenější kurzy:
27.11.2023 - obsazeno
15.1.2024
4.3.2024
- Práce s vlastními emocemi
- Posílení spolupráce
- Umění vést nepříjemnou konverzaci
- Navázání vztahu i s nepříjemnými lidmi
- Odolnost vůči stresu
- Vnitřní vyrovnanost
- Ovládání emocí
- Sebepřijetí