Vzdělávací kurz
Prezentační dovednosti a kultura mluveného projevu
Naučte se techniky a postupy pro zajímavé a úspěšné prezentace před skupinou.
„Prodejte" své myšlenky jiným a ovlivněte je svým názorem.
Pro koho?
- Obchodníci, prodejci a podobné profese
- Vedoucí pracovníci všech úrovní od TOP manažery po teamleadery
- Všechny pozice, jejichž práce je z podstatné části založena na komunikaci
Cíle a přidaná hodnota kurzu prezentačních dovedností
- Při prezentaci budete vystupovat jako profesionálové.
- Perfektně budete prezentovat svoji osobu i firmu, případně produkty a projekty.
- Získáte schopnost zaujmout publikum a během prezentace s ním pracovat.
- Zvládnete svoji trému.
- Nebudete mít problém s vystupováním na veřejnosti.
- Získáte pohotovost při komunikaci a vyjadřování.
- Prakticky si nacvičíte srozumitelnou a strukturovanou prezentaci.
- Celkově si ujasníte proces prezentace a dobře zvolíte svoji prezentační strategii.
Obsah kurzu
Prezentace není pouze vystoupení za řečnickým pultem před velkým publikem, ale především před pracovním kolektivem, zákazníky, skupinou neznámých lidí, při výuce a tréninku lidí, na pracovních setkáních a schůzích.
Zásady a principy efektivní prezentace
- Prvky a etapy efektivní prezentace
- Struktura prezentace, funkce a smysl jednotlivých částí
- Jak posluchači vnímají, co si pamatují, jak upoutat pozornost, zaujmout
- Jak udělat věcnou prezentaci poutavější
- Význam dobře připravených pomůcek a materiálů – zásady pro písemné materiály a použití technických pomůcek a materiálů
- Práce s textem, struktura vět
Vlastní prezentace – příprava, realizace, analýza
- Technika řeči (intonace, modulace, formulace vět, slovní prostředky k získání zájmu)
- Hlasová hygiena, relaxace
- Neverbální komunikační prostředky (body language), využití při prezentaci
- Význam prvního dojmu, image (oblečení, barvy, neverbální signály, chování)
- První kontakt s posluchači, jejich oslovení, zapojení, zaujetí
- Zvládání trémy
- Příprava na námitky posluchačů
- Argumentační minimum
- Práce s otázkami a reakce na otázky
- Vedení diskuze, zodpovídání otázek (nepříjemných, rušivých)
- Jak znovu zaujmout, vtáhnout posluchače do diskuze
- Jak rozhýbat otázky, použití řečnických otázek
- Ověřování pochopení, zpětná vazby
- Jak udržovat pozitivní atmosféru
- Moderace
- Skupinová, individuální prezentace
Vyhodnocení prezentací – video a zpětná vazba účastníkům
Individuální plány rozvoje prezentačních dovedností
Reference
Se společností APAS spolupracujeme již sedmý rok. Seminář „Rozvoj osobní zralosti“ absolvovalo několik stovek našich zaměstnanců v drtivě většině s trvalou změnou pracovních postojů. Absolventi, ať už se jedná o řádové zaměstnance či manažery, jsou schopni mnohem výrazněji přebírat osobní zodpovědnost za svoji komunikaci s ostatními i za pracovní výsledky.
Se společností APAS spolupracujeme od roku 2014 a tato spolupráce je velmi úspěšná a příjemná. Veškeré semináře jsou propracované na vysoké úrovni a jejich účinek je dlouhodobý. Co oceňuji nejvíce je fakt, že vás seminář obohatí nejen po pracovní, ale i osobní stránce.