Co je to interkulturní management
Interkulturní management vysvětluje chování lidí ve firmách a organizacích s rozdílným kulturním prostředím. Zabývá se řízením lidí hlavně v nadnárodních společnostech. Pomáhá lidem při práci s kolegy/zákazníky/dodavateli atp. z odlišných kultur. Za otce interkulturního managementu považujeme Geerta Hofsteda (60. léta 20. stol.)
V epicentru zájmu interkulturního managementu je řízení lidských zdrojů s ohledem na kulturní prostředí zaměstnanců, specifika dané kultury, vytvoření ideální firemní kultury vyhovující všem zapojeným.
Pracovat s příslušníky jiného etnika může být velkou výzvou. Nedostatek porozumění dané kultuře může mít za následek zraněné city, ztrátu důležité zakázky, klienta, rozpad týmu.
Hlavní přínosy interkulturního managementu:
- vyznat se v kulturních rozdílech, odlišnostech,
- naučit se číst informace z neverbální komunikace,
- odstranit skrytý vliv kultury na jednání, pochopit myšlení cizinců z jiných prostředí,
- využít poznatků při vyjednávání a řešení konfliktů.
Často kladené dotazy.
Pomůže mi emoční inteligence nepotlačovat emoce?
Proč se mám zabývat emocemi?
Osobní rozvoj a emoční učení není spíš pro osobní život než pro práci?
Proč se mám zabývat emocemi?
Mám zkušenost, že často 14 dní po vzdělávací akci nezbude účastníkům nic. Není to stejné?
Lze jednoduše shrnout cíle pro firemní život?
Když přijdu z práce domů a chci 15 minut klidu pro sebe, než se začnu věnovat rodině, jsem sobec?
Nejoblíbenější kurzy:
28. - 29.11.2024
- Odolnost vůči stresu
- Vnitřní vyrovnanost
- Ovládání emocí
- Sebepřijetí