Co je to interkulturní management
Interkulturní management vysvětluje chování lidí ve firmách a organizacích s rozdílným kulturním prostředím. Zabývá se řízením lidí hlavně v nadnárodních společnostech. Pomáhá lidem při práci s kolegy/zákazníky/dodavateli atp. z odlišných kultur. Za otce interkulturního managementu považujeme Geerta Hofsteda (60. léta 20. stol.)
V epicentru zájmu interkulturního managementu je řízení lidských zdrojů s ohledem na kulturní prostředí zaměstnanců, specifika dané kultury, vytvoření ideální firemní kultury vyhovující všem zapojeným.
Pracovat s příslušníky jiného etnika může být velkou výzvou. Nedostatek porozumění dané kultuře může mít za následek zraněné city, ztrátu důležité zakázky, klienta, rozpad týmu.
Hlavní přínosy interkulturního managementu:
- vyznat se v kulturních rozdílech, odlišnostech,
- naučit se číst informace z neverbální komunikace,
- odstranit skrytý vliv kultury na jednání, pochopit myšlení cizinců z jiných prostředí,
- využít poznatků při vyjednávání a řešení konfliktů.
Často kladené dotazy.