Druhy řízení

Rozlišujeme čtyři druhy řízení podle orientace na cíl, důvěru ve své lidi zaměření na dobré mezilidské vztahy.  

Direktivní druh řízení - manager zaměřen na splnění úkolu, bez důvěry ve své lidi.
Obvyklé chování direktivního nadřízeného:

  • rozhoduje sám a o všem, dává podrobné příkazy a instrukce,
  • pravidelně hledá chyby a nedostatky - zjištěné nedostatky vyčítá, případně trestá,
  • dobrý výkon je samozřejmostí,
  • za jedinou motivaci považuje peníze,
  • nezajímá ho názor ani nápady ostatních.

Protektivní druh řízení - manager opět nevěří ve schopnosti svých lidí. Dbá však na to, aby ho lidé měli rádi. Má tendenci:

  • chránit své lidi, aby nebyli přetížení,
  • nezatěžatěžovat je problémy,
  • přebírat všechnu zodpovědnost,
  • dělat práci za druhé (ať už proto, že by to nezvládli nebo by toho měli moc).

Liberální druh řízení - manager má důvěru ve schopnosti, samostatnost a zodpovědnost druhých a zároveň chce mít dobré vztahy. Takový člověk obvykle:

  • nechává věcem volný průběh,
  • spoléhá se na to, že si druzí vždy poradí sami,
  • kontrolu považuje za projev nedůvěry, proto téměř nekontroluje.

Koučovací druh řízení - manager druhým lidem důvěřuje a zároveň je zaměřený na výkon, na plnění cílů a úkolů. Využívá koučovacím stylem vedení:

  • vede lidi k samostatnosti a odpovědnosti,
  • zapojuje lidi do rozhodování, zajímají ho jejich názory,
  • nastavuje cíle, jejich dosahování nechává na lidech,
  • klade otázky, podporuje lidi v nacházení vlastních řešení a postupů,
  • zaměřuje se na pozitiva a na úspěchy, rozdává pochvaly za dobrou práci,
  • chyby vnímá ne jako důvod k potrestání, ale jako příležitost k učení se
  • dává konstruktivní a otevřenou zpětnou vazbu, jak pozitivní, tak negativní
  • využívá širokou škálu motivačních nástrojů.
       

Adaptibilita je schopnost organismu přizpůsobit se okolnímu prostředí a podmínkám (v rámci adaptace, což je evoluční proces, při kterém se organismy přizpůsobují okolním podmínkám s cílem svého přežití). Adaptibilitu můžeme dělit na:

  • pasivní - tedy v průběhu evoluce přizpůsobování se okolí, (protože je to evolučně výhodné)
  • aktivní - vědomé hledání nových způsobů, (např. jak získat zdroje)
  • kreativní - vědomé přetváření okolního prostředí ve svůj prospěch

Seminář EMOČNĚ INTELIGENTNÍ KOMUNIKACE

1.2.2023

  • Hlubší sebepoznání a poznání druhých
  • Prohloubení empatie
  • Nižší míra nelibých emocí
  • Posílení emoční inteligence
  • Vyhnutí se situacím, kterých následně litujeme
  • Umět vést i nepříjemnou konverzaci v pozitivním duchu
  • Efektivní zvládání náročných komunikačních situací
  • Posílení spolupráce
  • Navázání vztahu i s nepříjemnými lidmi

Kurzy pro veřejnost

Procházet životem s emocemi dává člověku příležitost prožít jedinečný pocit, jaké to je, být naživu, cítit, milovat a nenávidět, prostě žít. Bez emocí by byl život nudný. Jsou kořením našeho života a regulátorem veškeré naší komunikace.

Nejoblíbenější kurzy:

1.2.2023

  • Práce s vlastními emocemi
  • Posílení spolupráce
  • Umění vést nepříjemnou konverzaci
  • Navázání vztahu i s nepříjemnými lidmi
Kurzy pro veřejnost
Tajemství odolnosti a výkonnosti - resilience v2
  • Odolnost vůči stresu
  • Vnitřní vyrovnanost
  • Ovládání emocí
  • Sebepřijetí
Kurzy pro firmy