Komunikační dovednosti
Komunikační dovednosti pomáhají jedinci sdělit ostatním úspěšně své myšlenky a ovlivnit je svým názorem. Patří k projevu dobře rozvinuté emoční inteligence.
Komunikační dovednosti - Komunikace - z latinského communicare, tj. sdílet - znamená vzájemné sdílení, tedy sdělování i přijímání informací. Umět sdělit úspěšně své myšlenky jiným a ovlivnit je svým názorem patří k projevu dobře rozvinuté emoční inteligence.
Komunikační dovednosti představují základ a nejdůležitější součást soft skills. Pokud je člověk ovládá, bývá dobrým týmovým hráčem, stejně tak jako vedoucím. Umí efektivněji řešit problémy, řídit projekty i sám sebe.
Oblast komunikačních dovedností je velmi široká. Patří do ní mimo jiné např.:
- argumentace,
- asertivita,
- naslouchání a zpětná vazba,
- komunikace po telefonu (třeba se zákazníky),
- týmová spolupráce,
- prezentační dovednosti,
- řešení konfliktů.
Komunikační dovednosti lze významně zlepšit na školení komunikace. To účastníkům ukáže, jak spolupráce může vést ke kýženému výsledku lépe než soutěživost a jak dosáhnout dobrého výsledku pro obě strany.
Často kladené dotazy.
Pomůže mi emoční inteligence nepotlačovat emoce?
Proč se mám zabývat emocemi?
Osobní rozvoj a emoční učení není spíš pro osobní život než pro práci?
Proč se mám zabývat emocemi?
Mám zkušenost, že často 14 dní po vzdělávací akci nezbude účastníkům nic. Není to stejné?
Lze jednoduše shrnout cíle pro firemní život?
Když přijdu z práce domů a chci 15 minut klidu pro sebe, než se začnu věnovat rodině, jsem sobec?
Nejoblíbenější kurzy:
28. - 29.11.2024
- Odolnost vůči stresu
- Vnitřní vyrovnanost
- Ovládání emocí
- Sebepřijetí