Co jsou to prezentační dovednosti
Pro úspěšnou prezentaci musí přednášející ovládat zásady a principy efektivní prezentace, neboť prezentaci nepředstavuje jen oficiální vystoupení u řečnického pultu před sálem plným posluchačů.
Za prezentaci můžeme považovat jakékoli předstoupení před kolegy, zákazníky, zájmovou skupinou, na slavnostních setkáních při proslovech (i rodinných) apod.
Prezentační dovednosti zahrnují zvládnutí správné techniky řeči (intonace, slovní prostředky k získání zájmu), hlasové hygieny, neverbálních komunikačních prostředků, image (oblečení, neverbální signály), zvládání trémy, role moderátora, práci s otázkami a reakcemi posluchačů, argumentační minimum, vedení diskuze, udržení pozitivní atmosféry, ověřování pochopení tématu ze strany posluchačů...
Prezentační dovednosti tedy zahrnují zvládnutí hlavně těchto zásad a principů:
- udělat prezentaci poutavou pro posluchače
- aktivně používat pomůcky a materiály
- umět pracovat s textem, strukturou vět
- pracovat s prvky a etapami efektivní prezentace
- správně strukturovat prezentaci
- po celou dobu prezentace udržet pozornost posluchačů
Často kladené dotazy.
Pomůže mi emoční inteligence nepotlačovat emoce?
Proč se mám zabývat emocemi?
Osobní rozvoj a emoční učení není spíš pro osobní život než pro práci?
Proč se mám zabývat emocemi?
Mám zkušenost, že často 14 dní po vzdělávací akci nezbude účastníkům nic. Není to stejné?
Lze jednoduše shrnout cíle pro firemní život?
Když přijdu z práce domů a chci 15 minut klidu pro sebe, než se začnu věnovat rodině, jsem sobec?
Nejoblíbenější kurzy:
Připravujeme
- Odolnost vůči stresu
- Vnitřní vyrovnanost
- Ovládání emocí
- Sebepřijetí